tisdag 11 februari 2014

Slarv..

Ja, det var rent slarv att jag inte skrev något igår. Kännde inte riktigt för det.
Jag gick iac 45 min med hundarna på morgonen trots att dem tjurade och inte skulle gå, dock mestadels Princess.
Jag pysslade lite här hemma, tog hand om disken, va ute i förrådet och försökte leta fram ett par täcken jag hade sparat för att se om Bravo ville ha dem.
Pös ut till stallet strax innan 15. Jag va riktigt duktig och passade på att mocka alla Lottas 5 boxar. Pedantsopade såklart även stallgången.
Bravo skulle såklart testa mig och vägrade lämna stallplanen, vid stod nog och trillskades på stallplanen i 15 min innan Lotta kom och gav mig en putte-på-pinne ;).
Väl på ridbanan känndes han jätte fin, han gick jätte fint. Busade såklart i galoppen så jag höll på att få göra ett litet fint magplask men jag klarade mig tack och lov.
Så igår när jag kom hem och käkade vid 19.30 så var jag ganska så trött.


Imorse så provade jag att göra en mango-smoothie, alltså samma som vanligt fast med mango istället för hallon. Det blev riktigt friskt och gott.
Jag har tagit en liten "paus-dag" idag då jag har kännt mig lite hostig och snorig och regnet har vräkt ner så blev det faktiskt bara en liten kort promenad idag på knappt 20 min.
Men ikväll hade jag lite mer energi och tänkte att jag skulle  väga upp lite för den missade promenaden och körde 40 min pass. Jag e jue ganska så korkad så jag körde sammanlagt 60 squats. Att tillägga är att jag bara har gjort ett fåtal squats innan.
Efteråt kunde jag knappt gå ner för trappan. Jag kommer få betala för detta imorgon ;)

I övrigt så händer det inte så värst mkt just nu, allting får vila lite till fördel för stallet. Det är otroligt skönt att komma igång med ridningen igen.


Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar