torsdag 20 februari 2014

Dag 21

Jo, jag är faktiskt medveten om att jag har varit förbannat slarvig och inte skrivit på en vecka. Men det har inte funnits så mycket att skriva.
Jag har inte tränat så särdeles mycket denna veckan som varit men jag har gått mina promenader och jag har varit en massa i stallet.

Idag var är det torsdag och alltså vägning på morgonen, idag var det etg glatt besked med 89.4 på vågen. Vilket innebär 3.4 kg ner sedan förra veckan då jag dessutom hade gått upp, så det känns jätte bra.

I söndags så åkte jag ut i stallet och var mest nyfiken på att se Bravo killen hoppa, det slutade med att jag fick ta ett par språng iförd Batman-brallor (fladdrande svarta mjukisar).
Jag var hypernervös inför hoppningen då jag överhuvudtaget inte har tittat åt ett hinder sedan katastrof-träningen på Ulfsborg för ungefär ett år sedan. Men vi hoppade några små skutt och det känndes ändå väldigt väldigt bra att vara tillbaka.

Igår så skulle jag och Bravo skritta ut en liten runda på 30 min ungefär, det slutade med att det tog 1h 30min innan vi var klara då han inte skulle gå dit jag sa. Men till slut fick jag min vilja igenom.

I måndagskväll så ringde dem som var lånat Flippan och talade om att dem har upptäckt att hon har dammallergi. Vilket innebär att hon får klåda och stora kala fläckar lite överallt på kroppen. Jag tog det jobbiga beslutet att nu ska dem få köpa henne så det är väldigt mycket styr med att försöka få ordning på papper och liknande. Jobbigt är det men det känns som om det är lika bra då jag inte riktigt vet varför jag ska ta hem henne.

För övrigt så har jag börjat skriva med en kollega till Lotta som har stallet. Han verkar guda-snäll men jag är inte riktigt säker på att han är min stil eller typ. Men han ska iaf få ta med mig och bjuda mig på födelsedagsfika imorgon. Sen får vi väl se.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar