söndag 2 februari 2014

Då var det söndag

Veckan har gått väldigt fort, på både gott och ont. Det har väl hänt en del saker under veckan men inget banbrytande och jag har fortfarande inte blivit miljonär.
Jag är medveten om att jag aldrig skrev något inlägg igår och det var för att jag inte hade något vettigt att skriva. Men nu tänkte jag iaf tala om att jag trots allt är ganska nöjd och glad.
Jag vet att det är väldigt mycket som jag tycker fattas i mitt liv men jag vet vad jag har och det gör mig rik på sätt och vis. Jag vet att jag har nämnt det innan men jag tycker inte att jag kan nämna det nog många gånger, jag har en familj och vänner som älskar mig och jag älskar dem.

Jag har en nära vän till mig (vet inte om hon vill bli nämnd vid namn i detta sammanhanget så jag låter bli), som fick veta ifrån sin sambo att han inte vill ha barn. Vi pratade en del runt det och jag sa precis vad jag tyckte, att han är lite yngre än henne och det är väl inte så konstigt eftersom han inte har fått leva något direkt ungdomsliv. Och dessutom så är det väldigt vanligt idag att man inte vill skaffa barn eller väntar tills senare i livet. Men detta fick mig att börja fundera över min egen situation i livet. Jag har alltid velat ha barn, och för 5 år sedan så trodde jag att jag skulle vara gravid eller kanske försöka bli gravid idag. Men saker förändras och även samhället.
Jag står fortfarande fast vid att jag vill ha barn, men inte idag, kanske om något/några år. När jag har ett fast förhållande, ett fast jobb och en fast bostad.
Men tänk om jag av misstag skulle bli gravid nu? Skulle man behålla det eller göra en abort? Beror allt på vem som är pappan och vad han är beredd på? Eller beror det på hur jag känner just för dagen?
Det är en svår fråga att ta ställning till när man inte är i den situationen.

Hur eller hur har det varit en lugn och behaglig helg. Jag har fortsatt att hålla fast vid att gå ut och promenera trots skitväder. Igår och idag så gick jag en promenad som i rask takt tog ungefär 50min. Hundarna hade väl lite olika uppfattning om vad som är kul men dem gick iaf.
Nu ska jag slänga igång en film att slumra till.

Ha detså gott alla där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar