onsdag 5 februari 2014

Dagen som gått...

Jodå, över lag har det varit en okej dag. Dock så är jag helt färdig nu.

Inatt så ringde mormor från akuten, inte så roligt. Hon hade glömt spisen på och gått och lagt sig så det började brinna. Som tur var så upptäckte hennes grannar detta och lyckades väcka henne. Hon hade inga allvarliga skador men en del rök i lungorna.
Min stackars far har suttit i telefon hela dagen och försökt styra upp allting.
Resultatet är att lägenheten är under sanering, mormor är kvar på lasarettet tills imorgon och kommer sedan få åka till ett "korttidsboende" i väntan på en fast plats någon stans.

Utöver allt detta så har jag jobbat 8-17.30 idag vilket är en lång dag, särskilt när man inte har jobbat så mycket på ett tag.
Kännde att jag inte ville ta cykeln till jobbet imorse pga halkan och dimman, så jag bad mamma skjutsa mig till jobbet så jag iaf kunde gå hem.
Så med min fina omväg så tog promenaden hem ca 45 min.
Det blev ingen direkt mer träning idag eftersom jag är så trött. Men sen har jag jue sagt att jag ska träna minst 3 dagar i veckan och gå minst 40min varje dag så det känns okej.

Nu har jag och Sessan bäddat ner oss så vi kan ladda för att jobba även imorgon.
Troligen blir det även en stallkväll hos Lotta och disskutera framtiden ihop med hennes häst Bravo. Känns bra.

Over and out

1 kommentar:

  1. Stackars mormorn hoppas hon bli bra snart. Skönt att hon hade uppmärksamma grannar:)

    SvaraRadera